La venda de turismes nous a Catalunya segueix incrementant-se a bon ritme amb un acumulat al 2015 de gairebé un 28% més que l’any anterior.

Un estudi de mercat elaborat per Marketing System Iberia (MSI), a petició del Gremi del Motor de Barcelona i la Federació Catalana Fecavem, avança un creixement percentual del 23,32% a Catalunya, en el que fa referència a la matriculació d’automòbils de turisme nous respecte del mes d’abril del 2014.

La previsió del sector de cara a aquest mes de Maig és que es mantingui aquest ritme atenent que amb tota probabilitat hi haurà una renovació del pla d’ajudes i que l’escenari econòmic sembla més positiu, segons les noves previsions econòmiques del Govern llançarien al mercat espanyol per sobre de la barrera psicològica del milió d’unitats. Aquest mes però, hem de valorar molt l’esforç comercial que han realitzat les marques ha ajudat a compensar aquesta moderació en la tendència alcista que mostrava el mercat fins a la finalització de la setena edició del Pla Pive.

De la informació que disposem, crida l’atenció de manera especial que a les comunitats de Madrid, Valencia i Balears, mercats on la matriculació de vehicles pel canal rentacar té més rellevància, presenten una evolució de matriculacions interanual negativa. Això no ha estat així a Catalunya, on les matriculacions al mes d’abril s’han incrementat un 23%.

Hem de destacar que novament, el mercat català de motocicletes supera les previsions inicials i que es situa en una millora interanual del 15,52%. La venda de motocicletes inicia un bon moment de vendes amb l’arribada del bon temps i el sector té una perspectiva de millora de les matriculacions important, superant d’aquesta manera uns anys que han estat força difícils en el sector de les dues rodes.

El Sr. Miquel Donnay, President del Gremi del Motor espera una ràpida reacció del Govern amb l’anunci d’una nova edició del Plan Pive, ja que l’efecte positiu que té en el sector està fora de dubte. Per mantenir aquesta tendència de creixement de matriculacions, és imprescindible el sosteniment d’aquest Pla. L’efecte PIVE continua sent molt important i la renovació proporciona estabilitat al sector

Esta entrada fue publicada en Gremi del Motor. Guarda el enlace permanente.

Los comentarios están cerrados.